Majski wrap up

Ćao svima ! Današnji post je majski wrap up , ako ne znate šta je wrap up to je šta sam pročitala tog meseca . Ovog puta vam pišem o knjigama koje sam pročitala u maju . Upozoravam vas da ima dosta knjiga koje sam čitala kao  lektire .

Popis knjiga koje sam pročitala u maju :

1. ,,Gde si nestala , Bernadeta?" - Marija Sempl
2.,,Idoli i poslednji dan" - Ana Marija Grubić
3. ,,Tvrdica/Kir Janja" - Jovan Sterija Popović
4. ,,Narodni poslanik" - Branislav Nušić
5. ,,Kad su cvetale tikve" - Dragoslav Mihailović


Počeću sa knjigom koju sam prvu pročitala , a to je ,,Gde si nestala ,Bernadeta?" od autorke Marije Sempl. Njen izdavač je Samizdat B92 . Ova knjiga je bila odabir za maj 2019. u grupi na goodreadsu pod nazivom 2019 Reading Challenge . Ova knjiga će se do kraja godine pojaviti i na filmskom platnu .


U ovoj knjizi pratimo Bernadetu , ženu Eldžija i majku njihove ćerke Bije . Jednog dana ona misteriozno nestaje , upletena je njena životna priča , Bijina škola i ruska mafija . 

Knjiga je dosta zanimljiva , toliko da sam je progutala za jedno posle podne. Zaista sam uživala u njoj , pogotovo što me je izvukla iz čitalačke krize . 
Dala sam joj 5 zvezdica na goodreadsu. 


Sledeća knjiga koju sam pročitala je ,, Idoli i poslednji dan "  koju je sastavila Ana Marija Grbić . Ova knjiga je pismena biografija ovog benda , pa sam gore i napisala sastavila , a ne napisala . Izdavač ove knjige je Kontrast .  Čini mi se da je napravljen intervju sa članovima benda ( fale izjave Vlade Divljana , koje nisu ovde iz opravdanih razloga , ali su ubačeni delovi iz ranijih njegovih intervjua ovde ) i da je Ana tu njihovu priču sklopila u knjigu . 



Knjiga je sastavljena iz 13 celina/delova i svaka celina predstavlja jedan deo njihove celokupne  priče . 
Ana je išla hronološki - od detinjstva par članova , srednje škole , fakulteta... 
Najzanimljivi deo knjige mi je deo gde je opisano kako je nasstala pesma Rusija ( obožavam ovu pesmu ) . 
Zaista odlično odrađena biografija . 
Dala sam joj 5 zvezdica . 

Treća knjiga koju sam pročitala u maju bila je ,,Kir Janja/Tvrdica"-Jovan Sterija Popović . Ovu knjigu nemam u fizičkom obliku , čitala sam je u pdf-u . 
Ovde pratimo sudbinu Kir Janje koja ga je snašla zbog njegovog tvrdičluka . 
Ovo je bila lektira i jedva sam je shvatila - zbog mešavine grčkog i srpskog jezika . Nekako od ove knjige sam očekivala više . Većina mojih vršnjaka ne smatra ovo komedijom , pa ću morati da se složim s njima, napisana je na arhaičnom jeziku , grcizmi prave užasan problem , a i sama sudbina Kir Janje nam nije bila smešna . 
Dala sam joj 3 zvezdice. 

Naredna knjiga koju sam pročitala je Nušićevo delo ,,Narodni poslanik ".Ovu knjigu sam uzela iz svoje biblioteke . Oduševila sam se kad sam saznala da je on ovo delo napisao sa 19.godina , zato što ne iskače od njegovih dela koje je napisao kao stariji . 

Ovde pratimo život i priču jednog stanovnika iz unutrašnjosti koji bi da se dokopa parlamenta . On ima podstanara koji je advokat , koji bi kao i on hteo da postane narodni poslanik . Nastaće zbrka između njih dvojice . 
Ovako nešto je i danas manje-više aktuelno , svako bi hteo neku vlast . 
Dala sam joj 4 zvezdice

Poslednja knjiga koju sam pročitala u maju je knjiga ,,Kad su cvetale tikve" - Dragoslav Mihailović . Ovu knjigu sam uzela iz biblioteke , izdavač mog izdanja je Laguna . Ova knjiga me je oduševila , mogu baš dosta da pričam o njoj .  



U ovoj knjizi pratimo boksera Ljubu Sretenovića . Pratimo njegov život u Beogradu- naročito na Dušanovcu, njegov put i život u  vojsci , njegov život posle vojske i na kraju odlazak u Švedsku , njegovo psihičko stanje . Ova knjiga je na mene ostavila veliki utisak . Zahvaljujući ovoj knjizi sam dobila 5 iz srpskog zaključeno . Ovu knjigu ću sigurno pročitati više puta . Za razliku od prethodne dve lektire , za ovu sam  baš napisala recenziju koliko sam bila pod utiskom . Nakon što sam završila sa čitanjem  , baš dosta sam razmišljala o njoj . Moram da spomenem da sam baš uživala u  bokserskim scenama i opisima tih mečeva , valjda zato što  obožavam filmove kao što su Rocky .
                                                             Dala sam joj 5 zvezdica.                                                                                                                           Recenzija ove knjige na goodreadsu
                                                             Ova knjiga na goodreadsu

Ja se izvinjavam na užasnim fotkama ovih knjiga , ali eksperimentisala  sam tog jutra sa svetlošću , a u medjuvremenu sam ove knjige iz biblioteke vratila i onda su ovo jedine fotke koje imam .
Napišite mi u komentarima  koje ste Vi knjige pročitali u maju.

Ema♥️
                                                             

Comments

  1. "
    We are the team from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out a sample of Tropika Club Magazine’s articles:

    1. 7 Best Places to Buy Supplements Online in Singapore

    2.Best Korean BBQ Buffet in Singapore [2020 Edition]

    3. Your Top 10 Body Slimming Salon in Downtown Singapore [2020 Edition]

    4. Korean Scientists States Kimchi can Reverse Baldness

    5. A Culinary Cut Above: Fast Cooking Tips"

    ReplyDelete

Post a Comment