Da li bi trebalo da kupujemo i gomilamo knjige ?

Ćao svima ! U današnjem postu vam pišem o kupovini knjiga na akcijama i generalno prevelikom kupovanju i gomilanju knjiga. Ovaj post pišem povodom velike akcije u Vulkanovim knjižarama ( koju možete pogledati ovde i koja traje do 15.3. ) i aktuelnog Pirotskog Sajma knjiga.


Ove godine sam odlučila da kupujem knjige koje me zaista interesuju i u kojima mislim da ću uživati. - da smanjim kupovinu na minimum . Za ovih mesec i po dana sam kupila 2 knjige.

Znam da nas sve omame popusti i da je teško reći ,,ne". Čak ni ja nisam uspela da odolim ovoj Vulkanovoj akciji. Na akcije uglavnom idu romani čija je prodaja manja ili je opala. Ja sam ranije dosta kupovala knjige na akcijama ili povodom Noći knjige. Shvatila sam da je to loše kada sam uhvatila sebe  da sam uzimala neke knjige čija me radnja nije zanimala samo  zbog popusta ili da imam osećaj ,,Uzela sam 3 knjige za 700 din ".

Volim kako promenimo stav prema nečemu čim je na sniženju. I kako se onda radujemo jer smo umesto početne cene  potrošili manju sumu novca na to ( što nam verovatno ne treba ).

Lepo je imati veliki izbor za čitanje, ali nam zaista ne treba baš previše knjiga jer ume čovek da se izgubi u željama. Smatram da knjige ne treba gomilati, ali ih ne treba ni previše kupovati, jer ćete posle nekog vremena imati gomilu nepročitanih knjiga. Velika kupovina knjiga je ok ako gradite kućnu biblioteku i ne želite da svaki čas trčite do Delfija ili Vulkana. ( Da ne pomislite da ja obožavam ove 2 knjižare , samo njih spominjem jer znam da ih ima po celoj Srbiji , a neka dela su dostupna i u zemljama u okruženju.)

Savetujem vam da se učlanite u neku biblioteku, jeftinije će vas doći nego da kupujete stalno knjige. Dosta biblioteka ima popuste na članarinu povodom Sajma knjiga ili Noći knjige ( raspitajte se ). Imate na Google play prodavnici razne e book čitače, a na internetu imate mnogo besplatnih knjiga ( uglavnom na engleskom pa su odlične i za vežbanje engleskog ) i naravno možete puno da ih skinete - ne zauzimaju puno prostora i možete ih čitati svuda.

To je sve što se tiče ovog posta. Koje je Vaše mišljenje o ovome ?

Ema❤️

Comments

  1. Slažem se s tvojim stavom. Ja baš rijetko kupujem knjige, baš iz razloga, koji si ti navela, da ne bih gomilala ili kupila, a ne sviđa mi se radnja. Dosta bolje solucije su učlanjenje u biblioteku (npr. u mom gradu je godišnje 10€, a naša škola je čak dobila popust, tako da se za učenike plaća godišnje samo 2,50€, što je odlično jer uzimaš knjige neograničeno), pozajmiti od nekoga, ili npr. ko voli, besplatne audio knjige na jutjubu. Post je sjajan i to što si iznijela je stvarno odlično.💖

    Sweet-dreams-14.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Audio knjige nisam navela jer znam da dosta ljudi ne mogu da se skoncentrišu na njih , ali i one su odlične . Jao divno ! U Beogradu ima više biblioteka i uglavnom je godišnja za učenike osnovnih i srednjih škola oko 5€, mada su često popusti povodom nekih stvari (skoro je u mojoj biblioteci bila akcija pa je godišnja članarina bila 2,5€). Dosta bookworma ne voli da daje svoje knjige jer su u strahu da će ih taj neko uništiti. Ja uglavnom kupujem i uzimam iz biblioteke.

      A i biblioteka je odlična za učenike srednjih škola jer često nemamo svi knjige kod kuće, a ima ih puno u toku godine pa je onda skupo . Kod nas je praksa (ili barem moja osnovna) imala biblioteku i onda su svi učenici bili besplatno učlanjeni u nju - samo je bilo potrebno da nas nađu na spisku učenika. Sad ne znam kako je , moja srednja nema biblioteku , ali sam našla jednu vrlo blizu u koju sam se učlanila još pre početka srednje.

      Hvala ti puno. <3

      Delete
  2. Jako volim da kupujem knjige, ali ne gomilam ih, kupujem one koje pročitam, neke poklanjam, jer tako smatram da sve ide u krug.

    ReplyDelete
  3. Mislim da su biblioteke resenje i za mlade i za starije citaoce. Sto se tice posedovanje knjiga... Licno smatram da mi nije potrebna svaka knjiga vec samo one koje mi se najvise dopadaju.

    ReplyDelete

Post a Comment