Wrap up za mart (i april)

Ćao svima! U današnjem postu vam pišem o knjigama koje sam pročitala u martu, jer sam u aprilu prolazila kroz reading slump (čitalačku krizu) i brdo obaveza oko škole.




U martu sam pročitala 8 knjiga što je 2x više nego što inače čitam. Ovaj uspeh dugujem tome što su i Scribd  i Bookmate imali 30 dana besplatno ako se prijavite preko nekih linkova, a ja sam to iskoristila. Scribd sam koristila za audioknjige, a Bookmate za knjige u elektronskom formatu.

Prva knjiga koju sam pročitala u martu bila je drama Dušana Kovačevića ,,Sabirni centar" po kojoj je rađen istoimeni film. Nije tajna da mi je,,Sabirni centar" jedan od najdražih domaćih filmova. Kad malo bolje razmislim, svi moji domaći filmovi su rađeni po delima Dušana Kovačevića. Ovu knjigu sam dobila za svoj 17. rođendan.






Knjiga se malo razlikuje od filma (radnja je ista), ali nedostaju neke ključne replike. Film i replike znam napamet, pa mi nije bilo teško da razaznam koje to replike fale, ali dobro. Drama je svakako odlična i preporučujem je, pa čak ako ste gledali film.

Izdavač: Laguna, mart 2020.
Br.strana: 352
Knjiga na Laguninom sajtu
Moja ocena: 5/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Druga knjiga bila je ,,Ljudi govore" Rastka Petrovića. Ovo mi je bio prvi susret s njegovim delima, dopao mi se. Nisam imala  za ovu knjigu prevelika očekivanja, ali kad sam saznala da je ovo jedna od omiljenih lektira Milice Stojiljković moja očekivanja su postala prevelika, njoj verujem.




Knjiga mi se dopala, ovo je jedna od retkih lektira koja me je zainteresovala na početku. Roman je dosta kratak pa sam ga brzo pročitala. Nažalost ne znam ko je izdavač, ali imate na netu PDF. Roman govori o ljudskim sudbinama. Ljudi u ovom romanu ne govore mnogo, ali to što kažu ima veliku vrednost.

Br.strana: 57
Moja ocena: 4/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Sledeće 2 knjige sam slušala, to su bile audioknjige za "The Hate U Give" i "On the Come up" , Angie Thomas.

"The Hate U Give" odnosno ,,Ta mržnja koju seješ" Angie Thomas je prva audioknjiga s kojom sam se susrela. Moram priznati da mi je ovaj oblik knjige mnogo prijao i da je sam proces čitanja tj.slušanja dosta kraće trajao jer sam stavila knjigu na brzinu 1.5x, a nekad i brže. O ovoj knjizi neću puno pisati jer su drugi hvalili ovu knjigu i stvarno je dobra. A to koliko je dobra svedoči i da je knjiga dobila Goodreads Choice Awards Best YA Fiction 2017.  (jedna od retkih nagrada koju biraju čitaoci). Napravljen je i film po knjizi.




Kod nas je ovu knjigu preveo Urban Reads i možete je naći u svakoj Vulkan i Delfi knjižari i na njihovom sajtu (ostaviću dole link do knjige na sajtu). Radi se o šesnaestogodišnjoj devojčici Star koja živi u siromašnom kraju, ali ide u fensi školu u koju su je roditelji upisali, koja će postati svedok ubistva svog druga Kalia... Knjiga je predobro napisana, nema neki uvodni deo (možda se i ne sećam jer sam knjigu pročitala u martu), odmah te uvuče u radnju i ja to volim. Preporuka!

Izdavač: Urban Reads, 2017.
Br. strana: 348
Knjiga na Urbanovom sajtu
Moja ocena: 5/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Sledeća audioknjiga koju sam poslušala bila je "On the Come up" iste autorke. Ova knjiga kod nas nije prevedena.



U knjizi pratimo šesnaestogodišnju Bri, koja živi u istom kraju kao i Star (iz "The Hate U Give"), želi da postane poznata reperka. Njen otac je bio poznati reper i ona želi da postane kao on. Njen tata je poginio (ili umro, nisam sigurna), živi sa bratom i majkom, koja je ostala bez posla. Jednog dana će snimiti pesmu koja se zove On the Come Up, uskoro će krenuti protesti protiv vlade, a tekst pesme biće pogrešno shvaćen.

Izdavač: HarperCollins
Br.strana: 464
Knjiga na HarperCollins sajtu
Moja ocena: 5/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Sad kad razmislim, mislim da ne mogu da odaberem jednu od dve knjige. Obe su mi drage i obe su predobro napisane.



Sledeća knjiga koju sam pročitala bila je ..Čarobna kućica na drvetu br.15: Vikinški brodovi u svitanje" Meri Poup Ozborn. Knjigu sam našla dok sam sređivala sobu, a kao što vidite to je knjiga za decu.




Kao mala sam baš volela da čitam, pogotovo ovu knjigu. Ni sama ne znam koliko sam je puta pročitala. Ovog puta sam je pročitala na podu svoje sobu za nekih 20ak minuta. Vratila je puno divnih uspomena. Čini mi se da ove knjige nisu više u prodaji. Mislim stvarno ne znam šta da vam kažem osim da nije loša.

Izdavač: Laguna
Br.strana: 87
Knjiga na Laguninom sajtu
Moja ocena: 3/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Poslednja knjiga koju sam slušala bila je ,,Prednosti jednog marginalca" odnosno "The Perks of Being A Wallflower" Stivena Šboskog. Ovu knjigu sam re-readovala za neki knjiški klub, ali moram priznati da je sad (4 god nakon 1.čitanja) dosta drugačije razumem. Postala mi je draga. Imate i film rađen po knjizi u kojem glumi Emma Watson.




Knjiga je u konceptu pisma koje tinejdžer Čarli piše nekom, ne znamo kom jer se nigde ne spominje ime. Ulazimo u život jednog buntovnika. Čarli nema puno prijatelja, a prošao je kroz nešto što nijedno dete ne bi trebalo da prođe. U knjizi zajedno s njim prolazimo kroz njeogove prve žurke, alkoholisanja, duvanja... Dobijamo da vidimo priliku kako se Čarli menja. Knjiga koju posedujem ima samo epilog, ali audioknjiga koju sam slušala ima i neko pismo zahvalnosti koje Čarli piše mnogo godina kasnije.

Knjiga je odlična, pogotovo za tinejdžere, možete proći kroz sve što mi generalno sada prolazimo (opijanja, žurke, droga, škola, problemi s roditeljima, prijateljima, porodicom itd.). Preporučujem je previše!

Izdavač: Dereta, 2018.
Br.strana: 227
Knjiga na Deretinom sajtu
Moja ocena: 5/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Prva i poslednja knjiga koju sam pročitala na Bookmate-u bila je "The Flatshare" odnosno ,,Zajedno u stanu" Bet O'Liri. 



Ova knjiga je tako topla i fina, savršena limunada koju nisam ispuštala. U knjizi pratimo Tifi Mur i Leona Tumija. Oni dele stan (i krevet), ona je lektor (ili tako nešto, knjiga je iz marta :D ), a on je medicinski tehničar. Ona radi danju, a on noću i nikada se nisu upoznali. Komuniciraju putem lepljivih papirića. Tifi je upravo ostavio dečko, a Leon je raskinuo s devojkom par dana kasnije. Na kraju će se zaljubiti jedno u drugo. Toliko je i predivna, nekako mi je baš ugrejala srce i pomogla mi da pređem preko nekog raskida iz februara, da ću je kupiti čim budem mogla napolje.

Izdavač: Laguna, jul 2019.
Br.strana: 416
Knjiga na Laguninom sajtu
Moja ocena: 3/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu

Poslednja knjiga koju sam pročitala u martu bila je dobitnica Nobelove nagrade 2019. za književnost ,,Veliki pad" Petera Handkea. Ovu knjigu smo čitala u okviru mog knjiškog kluba ,,Zajedničko čitanje knjiga" na Goodreadsu Ovo mi je prva Handkeova knjiga. Ne mogu da kažem da mi se knjiga nije dopala, samo jednostavno nije nešto što bih uzela ,,na svoju ruku" i nije mi prijala, ali to nije uticalo na moju ocenu. Zaista mislim da je knjiga odlična.   Stvarno ne znam šta je to sa mnom i sa delima koje su dobile Nobelovu nagradu, jednostavno se ne slažemo ili sam možda previše mlada da bi mi se dopale? Ko zna...




U knjizi pratimo Glumca i njegovu šetnju u najdublje slojeve duše. Ta šetnja predstavlja putovanje kroz društvo, upoznajemo se sa različitim ljudima i njihovim pričama, ali ih ne upoznajemo do kraja. Handke stvarno odlično piše, ima zanimljiv stil pisanja. Izvukla sam čak i par rečenica, delova - jedan sam dodala u svoju recenziju na Goodreadsu, koliko mi se dopao.

Izdavač: Laguna, jul 2019. 
Br.strana: 216 
Knjiga na Laguninom sajtu
Moja ocena:4/5⭐
Moja recenzija na Goodreadsu



Kao što ste primetili, puno knjiga u martu je dobilo 5/5 ⭐, ali to su odlične knjige i stvarno su zaslužile tu ocenu. Ja se stvarno izvinjavam što se ovde ne nalaze moje fotke, ali dobro. Ovo sam pisala vrlo brzo i generalno sam zbrzala ovaj post jer želim da izađe pre 00:00.

Nadam se da ste uživali. Koliko ste knjiga vi pročitali u martu i aprilu?

Ema❤️






Comments

  1. Replies
    1. Biće popunjeno do kraja nedelje, nemoj da se brineš ;)

      Delete
  2. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it. But this post iz empty -_-
    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi , thank you soo much. I didn't notice that it was empty. I followed you ;)

      Delete
  3. Hvala! Iskreno mislim da je umetnost najbolja za bežanje iz realnosti. A knjige volim da dobijam, imam specijalnu listu knjiga koje želim za poklon. Slažemo se oko toga da su knjige najbolji pokloni. ;)

    ReplyDelete

Post a Comment