Nebo u kavezu - Kristin Lenens (najveće razočaranje ove godine?)

Ćao svima! U današnjem postu ću vam pisati o knjizi koju sam skoro pročitala, a to je knjiga ,,Nebo u kavezu"  Kristin Lenens. 




Kristin Lenens je rođena u Americi, 29.12.1964. Njena sklonost ka knjigama je primećena na njenim putovanjima između Belgije i Novog Zelanda na koje je išla još kao devojčica. Ona je autorka knjiga ,,Primordian Soup", ,,Nebo u kavezu" (,,Caging Skies") i ,,A Can of Sunshine". Po njenom romanu ,,Nebo u kavezu" je snimljen film Jojo Rabbit koji je prošle godine dobio Oskara za najbolje adaptirani scenario. 


Drugi  roman ove autorke nam donosi priču o 2.svetskom ratu, a mislim da meni na čelu piše da volim knjige s takvom tematikom. 

Sinopsis knjige glasi ovako: 

Beč, početak Drugog svetskog rata. Johan je jedan sasvim običan, stidljiv dečak, iznenada očaran Firerom. Njegovi roditelji, međutim, ne dele ista politička uverenja i bez njegovog znanja na tavanu kuće kriju Elzu, mladu Jevrejku. A ona, zatvorena u tom malom prostoru, sanja otvorenih očiju, jer kroz prozor može da vidi samo delić neba. Uskoro Johan primećuje da se u kući dešava nešto neobično i da ukućani nešto kriju od njega. Kada sasvim slučajno otkrije uljeza, njegovom užasu nema kraja... 
Da li će u njemu pobediti mržnja koju je naučio ili ljubav koju je počeo da oseća? I kako će se izboriti sa lažima koje ga istovremeno ubijaju i daju mu snagu da živi? 

Sinopsis obećava jednu priču o ratu, međutim, nije baš tako. Tek nekih 15-20% knjige ima veze sa ratom i to uglavnom početak. Cela knjiga je povezana sa ratom, međutim samo to na početkom ima veze s ratom i Johanovom ,,vojnom" obukom. U ostalih 80-85% dobijamo tužnu priču  o Johanu koji gubi sve. Porodicu, zdravlje, ljubav, krov nad glavom - sve. 

Od kako Johan saznaje za Elzu, nekako je skoro cela priča preusmerena na nju, osim kada mu umire porodica i kada se snalazi za hranu u Beču posle rata i kada nam ga naravno opisuje. 

Naravno, ljubav je  i ovde pobedila (šalim se, ali se rodila - ako mogu tako da kažem). U početku je to bila samo prolazna zaljubljenost koja je prerasla u ljubav. Sve to je dovelo do toga da Johan laže Elzu o završetku rata. Laže je u strahu od toga, da ako sazna da su Nemci izgubili rat, da će pobeći i da je više nikad neće videti, 







Ovoj knjizi sam dala 1/5⭐ jer me je razočarala. Očekivala sam divnu priču o ratu (što dobijate iz sinopsisa), a ne neku bljaksi romansu, koja čak i ne liči na one ratne klasične: početak slatke romanse tik pred početak rata, on odlazi u rat, ona ga čeka, nakon rata se uzmu i imaju decu ili on pogine i od venčanja i dece nema ništa. 

1⭐ sam dala za odličan humor! Omiljena ličnost mi je Pimihen (Johanova baka) koja je teško bolesna, međutim, smisao za humor nije izgubila. I mislim da je jako bitno da u ovim teškim vremenima ne izgbimo taj smisao, nije baš sve tako crno. 


Kada sam na Instagramu (@citanjeija) objavila da sam ovu knjigu ocenila jednom zvezdicom, par vas mi se javilo i reklo mi da pogledam film Jojo Rabbit koji je rađen po knjizi. Bila sam puno skeptična da mi se neće dopasti, ali kad sam videla da je dobio Oskara, odlučila sam da ga pogledam, Koliko me je knjiga razočarala, toliko me je film oduševio. 



U filmu nema nepotrebnih scena, dobijamo jednu divnu priču o ratu i o tome da oni na tavanu skrivaju Jevrejku. Jedina moja mala zamerka je ta što u filmu ne postoji Johanova sestra koja je povezana sa Elzom, nema Johanovog oca i bake. Iako nema Johanove bake, taj humor iz knjige je prikazan na neki drugi način. Jeste da me je knjiga razočarala i čitala sam je 14 dana, svakako vam preporučujem da prvo pročitate knjigu pa tek onda pogledate film jer u filmu nisu neke stvari pokazane do kraja, A za film imate moju preporuku! 

Ako zanemarimo to što sam očekivala divnu priču o ratu koju nisam dobila, knjiga je ok, za 3 ⭐. Ocenu sam drastično smanjila jer nisam uživala u delovima sa Elzom, koji čine veći deo knjige. 

Neki čitati koje sam izvukla iz knjige: 

Bio sam zarobljenik sopstvenih laži, baš kao i ona.
Vreme leči sve, pa i ožiljke. Nestaće među borama. 
Deca nisu izgledala kao deca, već pre kao mali razočarani odrasli, igrajući se nekako rutiski, kao da je i to posao. 
Laži su kao dobri prijatelji, dolaze da nam pomognu kad stvari idu loše. 

Moja ocena - 1/5⭐

Da li ste vi čitali ovu knjigu? Da li ste pogledali film i kakvi su vaši utisci? 

Ema❤️

Comments

  1. Odlična recenzija. Sve odrađeno kako treba! Iz sinopsisa se i meni svidjela, a onda kada si rekla kako rata ima 10-15% posto knjige malo sam razočarana. Sviđaju mi se citati kojesiizdvojila.
    Ako voliš knjige koje imaju veze s ratom preporuka od mene ti je 'Pomrčina srca' od Rute Sepetys. Vrtlog emocija, bezuvjetna podrška među ljudima. Osobno meni najdraža knjiga. :)

    Savršen nered

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno! Definitvno ću proveriti tu knjigu, hvala na preporuci! :)

      Delete
  2. A hvala puno! E videla sam na Instagramu da su dobio E.A.Poa, a i da si se vratio na blog. Nisam imala vremena, gledam danas kasnije. Uživaj! <3

    ReplyDelete
  3. Prvi put čujem za knjigu. Iskreno, ne znam da li bih je čitala, a veće su šanse da ne, jer ni ja ne volim ovakve knjige, kako si opisala. Mada, ko zna, možda pokušam. A film ću deifnitivno imati na umu. Odličan post. Sjajno je sve opisano i bilo mi je interesantno za čitanje.❤️

    ReplyDelete
  4. Odlicna recenzija, drago mi je da si iskreno rekla svoje misljenje, cak i ako nije najpozitivnije.
    Zao mi je sto te knjiga razocarala :/
    Zelis li da se medusobno zapratimo?
    xoniomaniax.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment