Mi deca sa stanice Zoo - Kristijana F.

 Ćao svima! Evo me nakon malo duže pauze jer sam imala da sredim par stvari oko svog života i škole. 

Ponovo sam pročitala jednu od svojih omiljenih knjiga ,,Mi deca sa stanice Zoo". Ovu knjigu u proseku čitam na 2-3 godine i to uvek u avgustu. Ovu knjigu toliko volim da je imam u 2 primerka. Drugo je izdanje iz Bosne, a izdavač je Buybooks iz Sarajeva.





Prema knjizi je rađen i istoimeni film.Knjiga je napravljena prema magnetofonskim zapisima i knjgu su ,,napisali" nemački novinari magazina ,,Štern" -  Kaj Herman i Horst Rik. 

U knjizi pratimo Kristijanu F. i njenu priču s drogom.  Kristijana je narkoman. Počela je sa tabletama, ubrzo nakon toga je prešla na hašiš, a nakon toga na heroin. 


U knjizi su živopisno opisane scene sa kojima se svakodnevno susreću narkomani. Neki od njih su prostitucija, žicanje novca, kriza, javni toaleti, loš i više puta korišćen pribor, odvikavanje... 



Kristijana u ovoj priči nije sama. Ona je u emotivnoj vezi sa Detlefom, koji je par godina stariji od nje, takođe zavisnik. Njihova  veza je prelepa, brinu jedno o drugom, pažljivi su. I imaju ono što je najbitnije, ideje o tome šta će raditi kad se odviknu.

Naravno, kao i kod svake zavisnosti, postoje neželjeni efekti. Kod narkomanije su to uglavnom čvorovi po venama/ zapušene vene i žutica. Kristijana je žuticu ima 2 ili 3 puta. 


Prošlog čitanja se sećam kao kroz maglu. Mislim da su mi prošlog puta najteži za čitanje bili delovi u kojima se opisuje korišćenje bilo čega. Ovog puta su mi najteže pali delovi sa stanice Zoo gde su se prostituisali. Osobe od nekih 13-14 god pa sve do nekih 20ak su na toj stanici redovno nudili svoje usluge za pare koje bi otišle na heroin. Jednostavno mi je strašno da je Kristijana sa svojih 14-15 god mesečno prostitucijom zarađivala kao i neko na visokom položaju. 


U celoj knjizi odvikavanja i trenuci sa Detlefom su mi omiljeni delovi. Davali su mi nadu za neko lepše i bolje njihovo sutra (ovo zvuči kao politilka kampanja). 

Topla preporuka! Naročito ako ste teenager, ako vas mrzi da pročitate knjigu, makar pogledajte film. 

Moja ocena: 5/5⭐

Izdavač: Pčelica/Buybook

Broj strana: 291 u Pčelicinom izdanju i 358 u Buybookovom 

Ocena na Goodreadsu: 4.70⭐ to jest 4.21⭐

Knjiga na Vulkanovoj knjižari


To je sve što se tiče ovog posta! Da li ste čitali ovu knjigu i kakvi su vam utisci? 


Ema❤️

Comments

  1. Nisam čitala, jako davno sam se susrela sa filmom ali ni njega nisam gledala. Evo već drugi put za kratko vreme čitam o životu Kristijane i nažalost shvatam da se neki ljudi i neke stvari nikada neće promeniti... Ali sigurna sam da ću što pre da pročitam ovu knjigu.

    milicaimp.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pročitaj! Stvarno vredi prevrtanja želudca. <3

      Delete
  2. Vjerujem da je maltene svako čuo za ovu knjigu, pa tako i ja. Međutim, nikako da je pročitam. Obavezno je uzimam u obzir, jer me je tvoja recenzija na to podstakla. Odličan post.❤️

    ReplyDelete

Post a Comment