Svetski dan poezije

 Zdravo svima! Evo ga još jedan post na blogu nakon skoro 2 meseca, stvarno se neću izvinjavati ili obećavati da ću se vratiti i biti redovna. Imam milion obaveza i stvarno ne znam gde udaram, ali sam  ugrabila malo vremena da vam danas napišem ovaj post. 



Svetski dan poezije se proslavlja 21.3. od 1999. Svrha ovog dana je promocija čitanja, pisanja, objavljivanja i poezije u školstvu širom sveta, ali i "davanje novih podsticaja i priznanja nacionalnim, regionalnim i internaionalnim poetskim pokretima" (Izvor: Wikipedia) 


Iskreno, poezija mi je kao disanje. Bez nje za mene nema života. Nebitno da li je tuđa ili moja.  Poezija mi omogućava da izbacim sva svoja osećanja na neki lepši i bolji način. Nekad mi je prosto lakše  da svoja osećanja izbacim kroz nju.  Daje mi mogućnost da iskažem neke stvari koje su mi se desile, neke za koje želim da mi se dese i one koje se verovatno nikad neće desiti. Otputujem u neke lepše krajeve sveta i zavirim u nečije tuđe živote, želje. U nečiju sreću i tugu. Pomaže  mi da shvatim to  da nisam sama, da se isto ili slično desilo drugim ljudima. Verovatno oni, kao i ja, zbog toga i pišu.

 Zahvalna sam zaista svim osobama zbog kojih sam napisala barem jednu pesmu. Bilo ona tužna, ljubavna ili kritika društva. Nakon ovoga stvarno ne mogu, a da ne navedem Kurta Kobejna i onu njegovu: ,,Thank you for the tragedy. I need it for my art." 

Obožavam kada me nečija pesma opije, stihovi mi uđu u glavu i ne mogu da ih danima izbacim iz glave. Često i zamišljam sve te stihove koje čitam, pa mi bude još emotivnije. 

Zaista  želim da podelim neke dobre pesnike, ali mislim da je to Đorđe Simić  (@odiozan ) odlično odradio na svom Instagram profilu.  Ako ne pratite Bludni stih  molim vas da to učinite, Bludni stih je elektronski zbornik savremene ljubavne poezije i ekipa koja ga  vodi savršeno to radi, Radujem se svakom broju! 

Želim da sa vama podelim još jednu stvar, a to su stihovi pesme ,,Ne daj se Ines". Volim ovu pesmu, postoji stvarno previše razloga zbog kojih je volim i koje ovde neću navoditi.  Autor pesme je Arsen Dedić. Pesmu  možete poslušati ovde i ovde . 


Ne daj se Ines
Ne daj se godinama moja Ines
Drukčijim pokretima i navikama
Jer još ti je soba topla
Prijatan raspored i rijetki predmeti
Imala si više ukusa od mene
Tvoja soba - divota
Gazdarica ti je u bolnici
Uvijek si se razlikovala
Po boji papira svojih pisama, po poklonima
Pratila me sljedećeg jutra oko devet do stanice
Ruši se zeleni autobus tjeran jesenjim vjetrom
Kao list niz jednu beogradsku padinu
U večernjem sam odijelu i opkoljen pogledima
 
Ne daj se mladosti moja, ne daj se Ines
Dugo je pripremano naše poznanstvo
I onda slučajno uz vruću rakiju
I sa svega nekoliko rečenica, loše prikrivena želja
Tvoj je način gospođe i obrazi seljanke
Prostakušo i plemkinjo moja
Pa tvoje grudi, krevet
I moja soba obješena u zraku kao naranča
Kao narančasta svjetiljka nad zelenom i modrom vodom Zagreba
Proleterskih brigada 39. kod Grković
Pokisla ulica od prozora dalje i šum predvečernjih tramvaja
Lijepi trenuci nostalgije, ljubavi i siromaštva
Upotreba zajedničke kupaonice
I "Molim Vas ako me tko traži"
Ne daj se Ines
 
Evo me, ustajem tek da okrenem ploču
Da li je to nepristojno u ovakvom času
Mozart Requiem Agnus Dei
Meni je ipak najdraži početak
Raspolažem s još milion nježnih
I bezobraznih podataka naše mladosti
Koja nas pred vlastitim očima vara, i krade, i napušta
Ne daj se Ines
 
Poderi pozivnicu, otkaži večeru, prevari muža
Odlazeći da se počešljaš u nekom boljem hotelu
Dodirni me ispod stola koljenom
Generacijo moja, ljubavnice
 
Znam da će još biti mladosti,
Ali ne više ovakve - u prosjeku 1938.
Ja neću imati s kim ostati mlad ako svi ostarite
I ta će mi mladost teško pasti
A bit će ipak da ste vi u pravu
Jer sam sam na ovoj obali
Koju ste napustili i predali bezvoljno
A ponovo počinje kiša,
Kao što već kiši u listopadu na otocima
More od olova i nebo od borova
Udaljeni glasovi koji se miješaju
Glas majke prijatelja, kćeri, ljubavnice, broda, brata
Na brzinu pokupljeno rublje pred kišu
I nestalo je svjetla s tom bjelinom
Još malo šetnje uz more i gotovo

To je sve za ovaj post. Nadam se da ste uživali!

E❤️

Comments

  1. Negdje sam na internetu pročitala stih: ,,Uvijek si se razlikovala po boji papira svojih pisama. " Uopšte nisam znala da je to iz ove pjesme. Sada mi je drago, što sam došla do ovog posta. Divno odrađeno. 👏

    ReplyDelete
  2. "
    Great post! We would like to feature your post on Tropika Club too if that's possible?
    Tropika Club Deals is part of the Tropika Club ecosystem:

    Tropika Club Magazine – Get the latest scoops on beauty, grooming and wellness
    Tropika Club Deals – Search for the best voucher and coupon deals
    Tropika Club Bookings – Discover and book services at amazing off-peak discounts

    Tropika Club Magazine crafts and curates articles for the discerning male and female. We provide up-to-date articles on Beauty and Vogue for gals, and articles on Grooming and Style for guys. Supporting Tropika Club’s vision to bring the best beauty, wellness and fitness services to our visitors, we also have a review section on the best services and selections under Top Picks. "

    ReplyDelete
  3. "
    Great post! We would like to feature your post on Tropika Club too if that's possible?
    Tropika Club Deals is part of the Tropika Club ecosystem:

    Tropika Club Magazine – Get the latest scoops on beauty, grooming and wellness
    Tropika Club Deals – Search for the best voucher and coupon deals
    Tropika Club Bookings – Discover and book services at amazing off-peak discounts

    Tropika Club Magazine crafts and curates articles for the discerning male and female. We provide up-to-date articles on Beauty and Vogue for gals, and articles on Grooming and Style for guys. Supporting Tropika Club’s vision to bring the best beauty, wellness and fitness services to our visitors, we also have a review section on the best services and selections under Top Picks. "

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Suas postagens são ótimas, estou seguindo seu blog e curtindo bastante!! Parabéns!

    Meu Blog: Carolina Alves

    ReplyDelete
  6. "
    Hi we are from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out some of our articles below as our contribution to your blog roll:

    1. 7 Great Places to Get Your Desktop Wallpapers for Free

    2.""Don’t be a Covidiot

    3. Be a true keyboard warrior during the Circuit Breaker

    4. Top 10 Facial Salons in Central Singapore for Your Ultimate Convenience

    5.Your Updated Wedding Ang Bao Red packet Guide for 2020"

    ReplyDelete
  7. "Pinning some posts from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out some of our articles below as our contribution to your blog roll:

    1.Top 10 Best Bronzer in Singapore

    2.Top 10 Best Lip Stains in Singapore

    3.Why Am I Losing Instagram Followers?

    4.How Your Habits Will Determine Your Future

    5.Top 10 Best CC Cream in Singapore"

    ReplyDelete

Post a Comment